2005, 2006, 2007, 2008

(høsten 2008 I) Neida, overskriften sikter ikke til vegvesenets anbefaling om avstand til bilen foran. 

Overskriften sikter til antall år jeg har opsøkt diverse leger og alternativbehandlere for å finne en forklaring på hvorfor kroppen er så sliten.
Også jeg da, som har vært turbo i alle år. Aktiviteter og verv, hadde ork til alt. Så begynte jeg å oppleve begrensninger – uvant og fryktelig utilfredsstillende!!!
Og så kampen mot NAV,da. I say no more…

Takk til min supre famile. Mann, sønner og bonussønner – at de har holdt ut er en gåte for meg. For en tålmodighet!!! Det har ikke vært lett for dem å forstå at det som gir energi den ene dagen tapper meg den neste. Eller at hjernetåka har gjort det vanskelig å kommunisere – og huske. Skrivefeil? Jada, helt sikkert. Det er enkelte ord jeg ikke for mitt bare liv husker hvordan skrives..
Barco har også fått lide – trening i form avskippertak er avgjort ikke det beste for en liten Portugisisk vannhund med hypert aktivitetsnivå!
Det har vært viktig å mestre ting. Men det har kostet – straffen for å være aktiv i helgene er at jeg bruker uka på å komme meg.
I gode perioder blir jeg nesten litt hyper, og tror jeg kan klare alt. Men det «straffer» seg etterpå. Jeg har ennå ikke lært!

2 thoughts on “2005, 2006, 2007, 2008

  1. Hei. Det er forferdelig trist når livet plutelig blir snudd på hodet som du forteller om. Det du skriver er som å lese historien om kona mi. Hun har akkurat samme situasjon. Har alltid klart alt hun har satt seg fore, og gitt masse gass, dog med en del mageproblemer, hodepine av ymse slag, virus + + , men har gått på med krom hals. Det kommer til et punkt der man altså får ME. Hva er ME? Trolig en sammensatt årsak, men absolutt noe man bør komme til livs, og komme til bunns i.
    I Norge har vi ikke peilig på denne sykdommen, – trist men sant, men ikke gi opp av den grunn. Nav er på gli, og skal rulle ut nye retningslinjer for behandling av ME-syke, slik at det blir lettere å få støtte. Ser at du har prøvd LP, uten å oppnå varig bedring, noe som selvfølgelig er trist. Men husk at du ikke «gjør» ME av den gunn. Det blir destruktivt å laste seg selv for sykdommen, for trolig er det konkrete årsaker til tilstanden din som kan avsløres i kroppen.

    Søk hjelp, om du så må betale av egen lomme, – vi kan absolutt anbefale Kenny De Meirleir som lege. Han har bredspektret tilnærming til sykdommen, og vil trolig kunne hjelpe deg hvis du lar han stake ut en plan for deg (ser at du er innom http://www.me-behandling.com, så du har vel oversikt). Masse lykke til på veien mot bedring.

    • Hei Dag,

      takk for svar!
      Det er nå engang sånn at det er trøst i andres historier, og det er godt å lese det du skriver:-)
      Heldigvis er jeg utstyrt med et grunnleggende positivt syn på livet, og masse selvironi, eller vet jeg ikke hvordan dette skulle gått.
      Jeg følger spent med på hvordan det går med de som blir behandlet av De Meirleir, ser ikke bort i fra at jeg søker hans hjelp om ikke så lenge. Det er en tanke som må modnes litt mer bare:-)
      Ønsker dere lykke til – vi kommer sikkert til å snakkes mere i denne store, lille verden som internett er!

Legg igjen en kommentar

