Japansk ufobarlind

Hagen vår er i stadig endring. Ikke fordi vi alltid er så flinke til å vedlikeholde, men ofte fordi busker og planter ikke blir vedlikeholdt, og dermed kjemper om egen plass uten å ta hensyn til naboen. Nye hus rundt foss for et par år siden gjorde at tomta plutselig ble veldig annerledes enn da vi flyttet inn for fem år siden.                        Vi liker jo at det er frodig, men avstanden mellom frodig og overgrodd er ikke så stor…         (halvparten av bambushekken gikk tapt i vinter og blir dermed verken frodig eller overgrodd med det første).

For min del har det de siste årene blitt mest pusling i hagen. Jeg er forferdelig lei av å pusle – jeg vil grave dype hull og flytte busker og trær, bære jord og stein! Men det går ikke. Så lista er lagt lavt, og jeg har glede av det jeg får til.                    Barlinden har fått gjennomgå i år – fra å være en busk som tar knekken på kjeglegrana ved siden av, har den nå fått en svevende form -ufojapansk vil jeg nok kalle det. Tilnærmingsmåten min har vært som med så mye annet – litt her, litt der. Det blir sikkert bra! Mannen var utrolig skeptisk til det hele, men har i flere omganger stilt med sag og stor hagesaks der jeg kom til kort. Resultatet ble så fint – nå skimter vi andre deler av hagen gjennom stammeverket, og alt virker luftigere. Fornøyd 🙂

Barlind før exstreme makeover

Barlinden svever - og trives med sitt nye "jeg"

One thought on “Japansk ufobarlind

Legg igjen en kommentar

