Nattbesøk

I går natt var det vanskelig å få sove. Enda så hardt jeg prøver; fokuserer på pust og prøver å tenke på ingenting. Etterhvert blir jeg ergelig og småbanner innvendig, det varmt, kroppen er vond og jeg trenger hvile. Jeg snur og snur. Til slutt tar jeg til fornuft og står opp, slenger på meg morgenkåpa og setter meg på terrassetrappa. Barco lurer på hva som skjer, og kommer stille fram fra soveplassen under en gardin. Luna er på ferie hos min svigerinne og familien, så alt er litt roligere da. Ute er det stille, bare noen småfugler som ikke vil legge seg i den lyse og varme natta.

Plutselig blir det liv i Barco , han kaster seg ut og fram mot noe som for meg ser ut som en ball. Ja jeg er litt nærsynt, ja jeg er blitt så gammel at nattesynet ikke er som det var, ja det er ikke noe uvanlig at det ligger en ball i hagen vår. Men når Barco blir stående og markere som en fuglehund, skjønner jeg at det ikke er en ball.Jeg går bort og sjekker;  Bolla Pinnsvin er på nattbesøk 🙂

(klikk på bildene for å gjøre dem større og for å bla)

Hun (han?) ble observert bak garasjen på ettermiddagen, men syntes vel nå at det var trygt å komme fram. Så fin, så fin, men lukter ganske stramt, og kommer med hvesende skremmebortlyder. Lyder og pigger er et godt forsvar, Barco er fryktelig interessert, men tør ikke nærme seg. At han kan bli litt ivrig er et understatement, så jeg lukker ham inne og blir sittende på trappa litt til. Bolla Pinnsvin tusler etterhvert videre, jeg tusler i seng. Nattlykke 🙂

3 thoughts on “Nattbesøk

  1. Ja det var så fint, lever på det enda, jeg:) Unner alle sånne små opplevelser. Gjør noe med hjertet enten det er pinnsvin eller snegler!

Legg igjen en kommentar

