Tenke sjæl

I Husfruens kollektiv foregår det til stadighet samtaler og kontroverser.
I går noterte hun seg denne:

Ugh, sa Kroppen, nærmere bestemt Magen.
– Hva er det nå da, sa Hodet, som er vant til at det alltid er et eller annet galt med Kroppen.
– Spist for mye brownies, så nå er jeg kvalm, svarte Magen etter en liten tenkepause, usikker på om hun skulle tørre å være ærlig.
– Åja? Ikke akkurat Doctor’s order spør du meg. Men det gjorde du jo ikke.
– Jammen det er da ikke jeg som styrer fornuften! sa Magen fortørnet, det er du.
Du burde ha advart meg!
– Glem det! sa hodet. Det er lov å tenke sjæl.

4 thoughts on “Tenke sjæl

  1. Ha, ha! Den der diskusjonen lyder kjent, men her handler det stort sett om is og salte mais:) Jeg prøvde meg på en liten munnfull brownie for noen uker siden, og ble kanondårlig, så da er ikke det så fristende lenger…

    • Jeg er egentlig veldig flink med dietten, altså! Men så skulle jeg bake til sønnene – fristelsen ble for stor. Jeg har ikke smakt Baileys på over 20 år – ble steindårlig, husker jeg… ikke helt det samme da,(og overhodet ikke noe stort savn) men hukommelsen husker, bare det er ille nok 🙂

Legg igjen en kommentar

