Fancy fargefest

Little Fellows har landet!

En abstinens jeg har kjent endel på de siste årene, er «garnogfargeabstinensen». Jeg har i perioder strikket litt, men det gir meg egentlig mere smerte enn glede – spesielt når jeg fortsetter på ren trass.
På hytta har jeg et hekleprosjekt gående, små firkanter som skal settes sammen til noe større. Ting Tar Tid, jeg sier ikke mer.
Så, i sommer har jeg prøvd å pønske ut noe som gjør at jeg kan føle meg litt kreativ.
Det skal kunne utføres nesten liggende, ikke kreve for mye konsentrasjon som telling og fokus, ikke kreve for mye og store bevegelser, ikke ha vanskelig mønster, eehh…

Kanskje er løsningen er Little Fellows?

Bildet viser oversiktmønsteret.

Etter litt tenking og surfing konkluderte jeg med at kanskje brodering er løsningen.
Men å finne mønster som ikke inneholder elg i solnedgang eller deromkring, eller ser ut som en farmors klokkestrenger er ikke enkelt.
Valget falt på denne puten fra StitchPoint som holder til i Nederland.
Mest falt jeg nok for fargene – jeg blir skikkelig fargesulten av og til. Og så er det bare firkanter og rette linjer. Men mønsteret og alle fargene kan bli voldsomt for hodet mitt, jeg ser det. Teknisk blir det ikke noe problem – jeg mener, jeg har ikke glemt hvordan jeg sykler.
Stilmessig er den litt retro, Men nå er det ingen veldig gjennomført stil i denne heimen, så det er ikke så nøye. Det viktigste er at det kan bli et lystbetont prosjekt som ikke stjeler for mye energi.

Å åpne pakken i dag var en fryd!

Gjennomført lekkert!

For der var det et lite nett i rosa og turkis med StitchPoint logomerkelapp (hva heter det egentlig?) I poser med ziplås lå hver for seg mønster (3 deler), stramei og 2 nåler, og en pose med ullgarn i farger til å bli glad av.

Nå skal jeg på hytta i minimum en uke, så der får jeg fred og ro til å se nærmere på denne lykken. Med masse hjelpetråder for å redusere behovet for telling dette bli bra. Bildet av ferdig produkt kommer – ila. 2012 kanskje?

2 thoughts on “Fancy fargefest

  1. Å, så stilig! Jeg strikker jo masse (bambuspinner, strikke veldig løst og mens jeg nesten ligger ble redningen for meg), men jeg kunne virkelig trengt noe å variere med. Har vært litt redd for tellingen i broderier, men jeg teller jo når jeg strikker, så kanskje det kunne gå? Masse lykke til, den blir knallkul!

Legg igjen en kommentar

