Takk gud for Google

Med PC’er tilgjengelig hele tiden behøver vi ikke lenger snakke så mye sammen, mannen og jeg.

Å legge skylden på Google er vel litt drøyt. Men dette verktøyet preger definitivt hverdagen vår. Vi har Gmail og Gkalender. Vi sender hverandre mail – ja det er en god måte å være sikker på at beskjeder når fram på.  Eller vi bruker den til å utveksle linker og informasjon om dette og hint. Så kan det leses når det passer.

Kalenderen hjelper til med å holde styr på tilværelsen. Vel, nå er min hverdag latterlig enkel i så måte, men det er hukommelsen også. Og når jeg ikke husker i hvilken by mannen er i for øyeblikket, ja så sjekker jeg vår synkroniserte Gkalender. På den måten slipper jeg å spørre hvordan været er i Trondheim når han befinner seg i Stavanger. Hvis jeg ikke husker hvor Stavanger er søker jeg i Google Maps.

Når jeg orker, lurer jeg stadig på ting.  Det kan være ting jeg har visst som jeg nå har glemt, eller ting jeg aldri har visst, eller ikke visste at jeg lurte på. Da googler jeg.
Også jeg da, som lenge tviholdt på Store Norske Leksikon. Men gjør man det i 2011 er man ikke lenger oppdatert, såpass har jeg skjønt.
Diskusjoner og uenigheter legges forbausende fort døde etter en kjapp sjekk på Google. Så jammen er det ikke et verktøy for husfreden også!
Google + skal hjelpe meg til å holde orden på nettverk og venner. Det høres virkelig lovende ut, jeg gleder meg til å kjenne så mange at jeg ikke klarer å holde orden på dem.

Hvordan vi klarte oss uten Google blir mer og mer en gåte. Men hvis jeg skal være på den sikre siden, er det bare en ting som funker; jeg sender en sms: – Sjekk mail!

2 thoughts on “Takk gud for Google

    • Ja, alle disse dingsene… Jeg kontakter deg på G+ når jeg orker å sette meg inn i hvordan det fungerer. Må ha rette dagen for det, vettu’. Jeg tåler ikke PC bra,(får hjernetåke og blir varm i hodet) men blir ofte sittende for lenge.
      Begrensningens kunst… God søndag 🙂

Legg igjen en kommentar

