3. søndag i advent

Allerede! 3. søndag i advent. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Høstens store prosjekt har vært å pusse opp stua. Det var svært nødvendig å få gjort, for å si det mildt. Men nå er alt rent og pent og lyst. Jeg ligger på sofaen, ser i taket – og finner ikke en enste mørk flekk!

Åh, du salige – det er så deilig. Tro meg, jeg kunne utenat alle hull og alle flekker i hele rommet…

Men det har vært krevende – selv om jeg ikke har løftet en malerkost. For vi har  hatt folk til å gjøre jobben. Men de skal administreres, det skal planlegges og avtales, det skal purres og mases. Det har tatt det meste av det jeg hadde av krefter.
I 14 dager hadde jeg fjernkontroll fra hytta. Det var nok lurt. At jeg ikke var hjemme, altså. Jeg hadde gått alle på nervene og slitt meg selv ut!

I morgen starter siste etappe. Det skal på plass en dagseng, bokhyller under vinduene, og en bokhylle fra gulv til tak. Plassbygd, må vite.
Dagsenga er resultat av lang og mye tenking og mange vurderinger. Jeg hviler ikke godt på sofaen, jeg hviler ikke godt nok i en hvilestol, ergo ble det seng. Med plass til meg, hundene og – mannen. Kanskje.

I løpet av dette året har vi pusset opp kjøkken og stue – 98% av avtaler og anskaffelser har foregått via internett. Noen kompromisser har det selvfølgelig blitt.
Jeg må innrømme at jeg av og til blir nesten hysterisk av ikke å kunne reise rundt og se, ta og føle på. Eller lukte på. Er jeg den eneste som lukter på ting – klær/tekstiler osv. før jeg kjøper?
Vel, det blir bagateller i det store bildet.
Men jeg lukter når jeg får det hjem i posten!

3. søndag i advent.  I år er det lilla lys og kjøpepepperkaker. I løpet av uka kommer litt julepynt på plass – kanskje. De fleste gavene er i hus – (nettshopping).
Men det er først når juletreet er på plass, pinnekjøttet er klart og familien er samlet, det er først da det er jul.

11 thoughts on “3. søndag i advent

  1. Gratulerer med overstått oppussing! 🙂 I år har hele julehandelen foregått på nett her også, eller innenfor ett kvartal. Praktisk og veldig energibesparende! Og jul blir det jo. ❤ God tredje søndag i advent!

    • Takk for det, Cathrine!
      Ja, det er praktisk med netthandel. Pc’en tar også energi, men i små doser er det fantastisk 🙂 Det gjelder finne løsninger – og det er vi jo gode på etterhvert.

      Klem 🙂

  2. Aha, det var prosjektet ditt!

    Må være deilig å komme hjem til ferdig stue og ikke minst å vite at du er ferdig (nesten) til jul!
    Kan ikke engang forestille meg hvor mange ting du må ta stiling til for å fullføre et slikt prosjekt, og godt er det.

    Hvor har du fått tak i dagsenga?
    Bilder av resultatet?

    • Hehe, ja det var prosjektet.

      Det er tre uker siden jeg kom hjem – men var ganske utkjørt – ikke minst av all tenkingen. Tenk at man skal bli så sliten av det?
      Jeg har vel tenkt i et par år, så fort går det ikke.
      I sommer hadde jeg ikke klart å gjennomføre, det er så deilig å se at vi snart er i mål.

      I morgen blir siste runde med støy og bråk. Jeg låner rommet til sønnen som er lengt unna støyen, og holder meg der til det er over 🙂

      Senga er en enkel ramme i tre, helt enkelt. Flat og romslig, var mine kriterier.
      Bilder kommer!

    • Lover bilder, onkel Johnny – men den blir ikke veldig spennende, altså.

      Vi har lagt vekt på at den skal være komfortabel for meg, kroppen hviler best når det er helt flatt.

      Har du det ok på sofaen? 🙂 Man får jo litt «trening» etter hvert!

      • «Tante» og jeg snakket om denne dagsengen du har fått og syntes det var en fin idè. Sofaen og hvilestolen er rett og slett ikke så komfortabel som jeg skulle ønske og jeg har ikke lyst å ligge i sengen på soverommet hele tiden. Det er ikke bra pyskologisk. Men hos oss ser vi ikke noen praktiske løsninger for øyeblikket så sofaen får duge inntil videre. Gleder oss sammen med deg med vel overstått oppussing. 🙂

  3. SÅåååååå flink du, ja dere har vært med planlegging og gjennomføring. Godt tenkt, godt gjort, vel gjennomført. En dagseng hørtes fint ut, jeg er sååå lei av en slitt sofa med ekstra puter og roho-puter. Netthandel er et funn!! Ønsker deg og dine en fin førjul!!!

    • Tusen takk Mona!

      Ja, forhåpentligvis godt tenkt. Men så har jeg ikke gjort noe annet i høst enn å tenke, da 🙂 Det er dårlig med baking og andre aktiviteter – men der er du rå!

      Mange gode tanker til dere også!
      Klem:)

  4. Dagseng høres deilig ut! Jeg er på leting etter en skikkelig stol, men det er vanskelig å finne en som tilfredsstiller alle mine krav 🙂 Jeg har for øvrig også blitt en racer på å bestille på nett etter hvert, man blir ganske flink til å se gjennom beskrivelser og avsløre bilder 🙂 Men det er som du sier – lukten får man ikke. Og ikke lyden…

    Lykke til med jul i ny stue!

Legg igjen en kommentar

