Oppussing

Jeg har så lyst på forandring. 
Miljøforandring, nye opplevelser, nye impulser. Nye farger, nye lukter, nye mennesker. Jeg liker forandring.

Men, det er fremdeles ikke mulig å få til i særlig stor (eller liten) grad. Men noe forandring skal det bli: Jeg pusser opp bloggen!
I en periode nå blir bloggnavnet Fremad i alle retninger det eneste som blir som før. Kanskje.
Jeg kommer til å prøve og feile, hva syns jeg er fint, hva fungerer, jeg må kompromisse, jeg kommer til å få akutt beslutningsvegring.
Jeg kommer til å lure på om leserne kjenner seg igjen, om hva dere syns.
Jeg kommer til å få hang-up på små ting som valg av font og av store ting som valg av toppbilde. Og jeg kommer til å ende opp med hjernetåke og hodesus fordi jeg ikke er flink nok til å ta pauser.
Wordpress begrenser uansett valgene mine. Jeg trenger det også:  noen føringer, noe som begrenser meg…

Lite liv, små gleder. Håper dere ikke detter av lasset i mellomtiden.
Sees!

11 thoughts on “Oppussing

  1. Detter ikke av lasset, men følger med på avstand. Legg gjerne igjen et hint på bloggen min når du er ferdig! Skulle hatt en oppussing selv, men teknikeren min må bes mange ganger så da blir det utsatt på ubestemt tid. Strengt tatt er det mye annet som er viktigere, så da beholdes den gamle headingen en god stund til.

    Blir spennende å se resultatet hos deg!

    • Wow – har du egen tekniker? Ting som dette liker jeg å finne ut av selv, men det er godt å en å spørre om det skulle knipe. I all beskjedenhet – mannen har spurt meg *rødmer kledelig* ang. sin fagblogg. DA føler jeg meg nyttig 🙂

    • For et par mnd. siden oppgraderte jeg en «fontpakke». Og ender opp med å bytte og bytte og bytte… Og går meg helt vill.
      Ja jeg har sett at du morer deg du også 🙂 Vi bruker samme tema – Twenty Eleven. Bestemme seg – hva er det?
      Faren er når jeg blir så hekta at det tar masse energi.. Been there…
      Men, litt morro må man ha. Vi er ikke kravstore etterhvert, Johnny!
      Blir spennende å se hva du ender opp med da.

      • Prøver ut Suburbia nå. Skal ha det et par dager og vurdere det. Liker magasin utseendet. Men er litt usikker på akkurat denne. Jeg må se litt på fonter også. Vil ha noen andre. Liker de myke, store som er lette å lese. Jeg blir å vingle litt noen dager. Tar imot tilbakemeldinger når du har pause 🙂

        • Jeg har snust litt på Triton Lite. En av grunnene er at jeg husker mye bedre bilder og farger enn tekst. I utgangspunktet har den flere ting jeg ikke liker heller, men mulig noe av det er «valg» hvis jeg aktiverer den. Ja, la oss kaste litt ball – det er gøy! ser på siden din litt senere 🙂

          • Triton Lite er fin. Mulig jeg tester den. Funksjonen øverst med dynamisk visning av siste poster er valgfri. Det eneste jeg ikke liker at at postene ikke står på linje. Jeg er jo litt ryddig av meg….
            Jeg liker oppsettet til Serendipitycat, hun har tema fra Woo. De kan justeres veldig mye og er lette å håndtere. Men skal man ha noe med magasin-stil må man betale.

            • Nå, sjonkel – hvordan går med endringene? Fy, så vanskelig dette er! Tenk om jeg kunne plukke litt her og der… Jeg prøver også ut suburbia – liker å vise oversikt over flere innlegg. DET er det eneste minuset med Twenty Eleven! Vi startet med samme tema – ender vi opp med det også? 🙂

              • Nå synes jeg bloggen din begynner å ta form. Ser du har gjort en del tilpasninger allerede på temaet. Jeg liker magasin stilen. Suburbia har en egen forum tråd på WordPress: http://en.forums.wordpress.com/tags/suburbia men det ser ut som om du har funnet den allerede.

                Jeg synes dette er slitsomt og sier bare HJEELP…! Man får ikke alle endringene man ønsker med dette temaet men det er mulig jeg lander på det tilslutt. Vi får se 🙂
                Jeg snikfølgermed på det du gjør og kanskje får jeg noen ideer!

  2. Uten egen it-ekspert eller tekniker hadde ikke jeg hatt blogg! Har lært underveis, men det er mye jeg ikke kan. Lurer f.eks veldig på hva man kan endre på uten at kommentarer forsvinner, vet dere det?

    Jeg liker ikke helt skriften i bloggen min, men har ikke kapasitet til å rote meg inn på diverse innstillinger og slikt, så jeg forsøker å ikke bli så inspirert at jeg gjør det likevel.

    • Det er fint å være god på forskjellige ting, jeg er glad du har egen it-ekspert og dermed egen blogg!
      Jeg får ikke lest meg til så mye, men jeg trykker. Jeg er en racer på å trykke på knapper på PCen.
      Du kan fint endre toppbilde/bakgrunn, ja til og med tema, uten at noe blir borte.

      Men dette blir fort en energifelle – jeg kan ende opp med å pirke og pirke…ikke bra. Men behovet for forandring skal dekkes et sted.
      Ta endringene når du er klar for det – bloggen din står fint som den gjør, i dag!

Legg igjen en kommentar

