Kafèdate

Tenk, i går var en både og-dag.
Det er er så utrolig lenge siden sist, i mange måneder nå har det knapt vært enten eller.

Men i går var det altså vært mulig å få til to ting.
Strålende!  Den andre tingen ble kafèdate med mannen (kan noen fortelle meg hvordan jeg får streken over een til å gå rett vei, forresten?)
Det var så fint å gjøre noe sammen – utenfor – ute i verden! Jeg har ved en feiltagelse trodd at sommeren er her, og droppet i stort overmot strømper i skoene og varmere klær. Inne ville jeg ikke sitte – jeg drar ikke ut for å være inne enda mer enn det jeg er – dessuten kom det sprakende lyd fra en kasse på veggen, så da var valget veldig enkelt.

Så, det ble kjempestor kanelsnurre – og grønn te på meg.  Det beste jeg har spist på lenge!
Et annet formål med turen var selvfølgelig å se på folk – det gjør man når man sitter sånn.
Jeg slår fast at kafèbesøk er viktig når man triller barnevogn. Og at nordmenn er godt utstyrt for tur i skog og mark.

Enn annen viktig observasjon må være at folk fremdeles har behov for kontanter, da minibanken ved siden av var svært godt besøkt den halvtimen vi satt der.
Så mange viktige, gode og nyttige observasjoner av det norske folks søndagsliv må da være av stor interesse for SSB?

Jeg tror jeg tar en telefon!

16 thoughts on “Kafèdate

  1. é flott lesing Trude, godt å komme seg ut litt, For å få til rett vei på é så trykker du ned Alt gr tasten, til høyre for mellomromstasten og så trykker du på tasten vedsiden av backspace tasten oppe til høyre 🙂
    Koselig å følge deg ❤

    • Ah, du er gull Vigdis! Ante knapt at det var taster der også. Takk for detaljert beskrivelse – uten den hadde jeg ikke funnet fram 😀
      Du lærte meg en gang Ctrl Alt Delete – den glemmer jeg ikke.
      Takk for hjelpen, koselig at du følger med!

    • Tusen takk, tingeligelin!
      Det var virkelig deilig å kunne sitte der en liten stund og nyte. Ikke bli dårlig av lyd og bevegelser.

      JA til flere sånne dager 😀
      Klem tilbake!

  2. Det er utrolig hva en legger merke til når en er på sightseeing i eget nabolag eller kommune! Det ingen andre legger merke til ser en med det samme – fantastisk!

    Det er så deilig å komme seg ut og være en del av det andre er en del av. Ikke observere alt fra sofakroken, men skifte utsyn for en stund.

    Ønsker deg så mange dager av samme slaget at du tar det som en selvfølge å ha det slik!

    .. og nå begynte jeg å få bilder av soft-is i hodet..!

    • Sånne små opplevelser er verdt mye gull. Sanseapparatet mitt jobber jo hele tiden, så jeg får med meg mer enn jeg vil, som regel. Men ute er det litt artig – jeg er glad i å observere.

      Ja til flere turer ut – og definitivt JA til softis 😀

    • Tusen takk – det var så deilig! Tenk å bli så glad for så lite. Selvfølgelig kommer det flere sånne dager – for meg, for deg, for alle som er i samme situasjon. Vi har håpet – og vi er gode på å bruke det 🙂
      Ønsker deg en fin dag!

  3. Jeg tenker av og til på hvor flink jeg ble til å sette pris på de små tingene i livet etter at jeg ble så dårlig at jeg ikke kom meg noe særlig ut av huset. Bare det å se at det ble vår, og høre fuglekvitter var fantastisk 🙂 Kafébesøk (jeg lærte også noe nytt nå; takk for det ;)) er høydepunkt jeg lever lenge på etter dårlige perioder. Ønsker deg fine dager 🙂

Legg igjen en kommentar

