Raust, traust og romslig ved Hurdalsjøen

Vi har hatt en miniferie, mannen og jeg.

Stille, stille. Hurdalsjøen i mai.

Og hundene. Turklær og sykkelen til mannen. Hundemat og senger, langliner, tyggebein og ekstra håndklær. Ørepropper, øyemaske og den puta som bare er min.

Ikke barebare for oss å reise på tur, altså. Men sønnenes ønske om noen dager for seg selv hørtes rimelig ut – jeg er jo alltid hjemme.
Men hvor finne noe som er som hjemme? Det må være kort reisevei, stille og mørkt, god seng for meg, natur og turmuligheter for mann og hunder. Og hvem tar i mot hunder på overnatting?
Jeg satte passerspissen i Oslo, og tegnet meg en times kjøring-sirkel.
Valget falt på Hurdalsjøen Hotell og Konferansesenter .  Et godt valg for alle viste det seg. Det ble lagt godt tilrette for at vi hadde hundene med, og det ble tatt hensyn til at jeg ønsket det stille. Ikke engang flere selskap den kvelden – deriblant et stort tredveårslag kledd i rosa og svart, greide lydmessig å trenge inn i rommet. Fantastisk!
Maten minnet mye om konferanse – lite om restaurant.  men den var raus, traust og rikelig, akkurat som resten av hotellet.

Flybråket fra Gardermoen som jeg hadde gruet meg til – og foreberedt meg på – det kom aldri. Det er deilig med litt bortkastet bekymring av og til!

6 thoughts on “Raust, traust og romslig ved Hurdalsjøen

  1. Det høres ut som du har hatt det fint Trude. Litt avveksling er sunt, og gutta har hatt det bra 🙂 Håkon hadde vært på besøk og det var hyggelig. Det varmer at de finner hverandre. Klem

    • Ja, det var faktisk et veldig OK sted, Mona, og alltid bra med god service.

      Så koselig at Håkon var her! Jeg får jo aldri full rapport, vet du. Vi har helt klart de beste gutta verden .D

      Klem tilbake!

  2. Da var dere jo rett i nabolaget, jo 🙂 Vel, ikke så langt unna. Høres ut som en hyggelig liten tur – kanskje det er sånne ferier jeg også burde satse på? Litt sent nå som det er bestilt en drøy uke i New York… Men der skal vi bo hos brodern, så det blir annerledes. Ellers leter jeg etter et sted å være i nærheten en helg i sommer når isolasjonen på loftet skal skiftes, men jeg satser nok på campinghytte der jeg kan lage min egen mat, sær som jeg er tar jeg ikke sjansen på hotellmat 🙂

    • NY blir blir nok spennende – og en heeelt annen type opplevelse enn Hurdalen vil jeg tro! Men, du kan sikkert gjøre om på det… 😀
      Ja, jeg tenkte faktisk på deg, for på vei til tok vi av ved Gardermoen og kjørte indre vei. Koselig, men litt vel mange rundkjøringer og svinger for mitt hode. Så hjemover ble det E6.
      Mener jeg så noen campinghytter i Hurdalen sentrum(?) Ikke lett å leve på diett når man skal reise. Jeg skeiet skikkelig ut – og spiste dessert til både lunsj og middag. Deilig!

  3. Det var et fint bilde. Skjønner godt at du drar på koseferie. Det er ikke bare, bare å dra når man er syk. Massevis av ting å tang å ta med så man klarer seg.

    Det nye temaet er forresten veldig fint. Det har jeg ikke lagt merke til. Nå begynner det å bli riktig fint her 🙂

    • Takk, ja jeg tok noen fine bilder – motivene sto i kø rundt hotellet. Skal legge ut fler, må bare fikse litt på dem først.
      Jeg har fått trening i å planlegge – før var det unødvendig, nå MÅ jeg, hvis jeg skal ut av huset.

      Hyggelig at du liker oppussingen – vet ikke om jeg er i mål enda, men det nærmer seg! Spørsmålet er om det blir for urolig med bildene på toppen som skifter… Noen dager kan jeg se på det, andre dager ikke 🙂

Legg igjen en kommentar

