Høstløft

Mange gruer seg til høsten. 
Det er sikkert like mange grunner til å grue seg til høsten, som det er folk som gruer.
Mange gleder seg til høsten.
Det er sikkert like mange grunner til å glede seg til høsten, som det er folk som gleder.

Vi er sikkert mange som grugleder oss til høsten.
Jeg tilhører denne gruppa.
Jeg gleder meg over klar luft og skarp, blå himmel og flotte farger. Jeg gleder meg over at jeg kan ta på meg store romslige klær som ikke strammer noen steder, uten at jeg omkommer av hete. Jeg gleder meg over at høsten gjør det lett å puste.
Jeg liker at hagen blir litt rufsete, det er noe magisk med løv som forandrer farge og danser i vinden.

Jeg gleder meg over at høsten pleier å gi meg et lite formløft, akkurat som i mai.
Selv om den fører med seg bihulebetennelser og forkjølelser, trives allikevel kroppen greit i disse lunkne månedene.
Jeg gruer meg litt til november eller desember. Og juli og august; fordi erfaringen tilsier at…

Men, det blir som det blir.  Det pleier det 🙂

6 thoughts on “Høstløft

  1. Så fine, fargerike bilder! Vi grugleder oss vi også. Hver årstid har sin sjarm, men vinteren er ikke spesielt sjarmerende. Høsten er bedre. Våren også. Håper formløftet blir bra i år!

  2. Det eneste kjipe med høsten er at det snart blir vinter… Jeg har for øvrig mine beste uker i august/september og april/mai – tenker at det har med pollen å gjøre, og at det er relativt lyst og varmt og jevn temperatur. Men hvem vet, kanskje det skyldes helt andre ting 🙂 Nå er det allerede for mørkt og kaldt for meg…

  3. Jeg synes det er så kort tid mellom sommer og uhu-høst, så kort tid at jeg neste ikke rekker å få med meg den fine tiden med sol som fremdeles varmer og flotte farger på trærne. Brått er det over, så det er nok derfor jeg ikke faller nok til ro til at jeg klarer nyte årstiden.

    Ønsker deg gode høstdager – få med deg alle!

Legg igjen en kommentar

