Tid, år, ti år, tiår. Og litt bling

T&TJeg skjønte det da jeg våknet. 49 er bare så ut; så 2012 liksom. 50 derimot, er veldig, veldig 2013. 50 og 2013 er mine tall i år. Fine tall. 50 er rundt og flott og uproblematisk. Lett å huske er det også.

I hodet er jeg av og til fremdeles 40.Jeg har gått glipp av mye av det siste tiåret, så jeg har bestemt meg for at 40 skal få lov til å være gjeldende en stund til –  jeg har litt å ta igjen – om det skulle bli slik. Håper noen gode venner i så fall kakker meg i hodet om jeg skulle lande i de 30. Det ville bli for dumt. For ikke å snakke om pinlig. Ikke fordi 30 ikke var bra, tvert i mot, men fordi 30 er ille når det egentlig er 50, om du skjønner.

Når jeg er i 50 er lille niese i 10. På akkurat samme dag. Stor stas for oss begge, og vi passer hvert år på å sjekke ut at den andre ikke har glemt at vi har gebursdag. Jeg fryktelig glad i alle mine herlige store og små tantebarn, men det å være født på samme dato gir en liten ekstra kobling. Diamanter

Etter i mange år ha fleipet med at det eneste jeg ønsker meg er diamanter, har familien tatt meg på ordet. Valget er tatt, og jeg er strålende fornøyd. Nydelig blinkende, diskret og passe stor. Jeg tar den på om morgen når jeg også tar på joggebukse og kosegenser. Det er viktig å ha noe pent å se på. Bling, bling!

12 thoughts on “Tid, år, ti år, tiår. Og litt bling

    • Tusen takk!
      Tenk at jeg virkelig er in – det er nok temmelig tilfeldig. 😀 Skal se jeg snart begynner med neglelakk også!
      Takk for at du heier, klem.

  1. Gratulerer med dagen, og for en nydelig ring! Verdig en som fyller rundt! Og du kan da bare fortsette å være 40 år litt til, om ikke på papiret så hvertfall i hodet! 🙂 Glad jeg kom over bloggen din!

    • Takk Støvkorn, jeg er fremdeles veldig fornøyd med valget. Litt glam i hverdagen. 🙂
      Ja, jeg har tenkt på det, at det er godt å være ung i hodet når ting er som de er. Det blir viktig å slippe fram det barnlige i små og store ting.

      Så fint at du liker bloggen, ble glad for å høre det. Jeg har vært innom deg en snartur – men kommer garantert tilbake, må bare ta en ting av gangen, vettu’.

    • Takk, fine deg.
      Hehe, har ikke tenkt over at det kan ligge en motsetning der. Men mer at det er lavterskelpynting. Ellers er det ikke mye bling her, det må sies. Det var de små tingene, da… 🙂

  2. Nydelig ring du har fått. Så snilt av familien å gi deg en så fin gave!

    Jeg synes du har funnet fram til et veldig flott konsept: 40 er inn, og det er et fint tall du sikkert kan bruke i mange år framover, 10-15 år minst. Kanskje mer! 🙂

    • Takk, ja, jeg har en snill familie!

      Godt at du godkjenner planen min, Onkel Johnny. Men si i fra når det begynner å bli patetisk og ser lit krampete ut, da. Grenser for langt jeg kan ta den, trur eg… 🙂

Legg igjen en kommentar

