Ute til lunsj

I et bittelite liv skal det ikke mye til før hverdagsliv blir fest.
En liten tur ut til lunsj, for eksempel.
Ute av huset to timer den ene dagen, kadaver den neste. Sånn er det å leve vilt og farlig.

bilde (2)

Villa Sandvigen  er så langt fra trendy og hipt og minimalistisk som det går an å komme.
Bortgjemt og inneklemt mellom Gjersjøen og Gamle Mossevei, skal du vite om det for å kunne finne det.
Stedet har masse historie, og sjel i bøtter og lass.

bilde (4)

Som eneste gjester fikk vi svært god og personlig service. Og noen gode historier.
Om gjengen som ankom på ski over Gjersjøen, spiste og drakk godt, og tok samme veien hjemover. Med hodelykter på og lysene fra slalombakken i det fjerne som ledestjerne.

bilde (3)

Jeg ser lett for meg den glade gjengen og de ikke helt rette skisporene.
Jeg savner glade gjenger og litt svingete skispor.

bilde

6 thoughts on “Ute til lunsj

  1. Så fine bilder du har tatt! 🙂 Deilig å komme seg ut, ikke sant? Ser ut til at dette var et fint sted å dra. Stille og rolig og flotte omgivelser. Samtidig får man lyst på mer når man kommer seg ut. Man savner det normale og ønsker flere slike opplevelser. Da er det godt å ha med kameraet, synes jeg. Da kan man se igjennom bildene når man er i form og tenke litt på hvor godt det var med en tur ut.

    • Takk Johnny!
      Jeg er virkelig glad i kameraet på mobilen, bruker bare det, rett og slett. Jeg leker meg ved å kjøre bildene gjennom et redigeringsprogram – får litt «gratis» der, da. Og så det er enkelt og lett å holde på med. Alltid spennende å se om jeg kan få noe ut av det jeg har fanget!
      Hadde ikke vært meg i mot å farte mer. Men, sånn er det ikke akkurat nå. Er det noen som trenger et kurs i å sette pris på de små ting, kan de snakke med en ME-Syk…

  2. Ute til lunsj, det er fint!
    Så bra at dere fant en så hyggelig plass med ro for to.
    Det er ofte litt vanskelig, synes jeg. Stedene jeg tenker kan være hyggelig å tilbringe tid på er ofte steder andre også liker. Dermed blir det ganske bråkete og det er ikke ME-vennlig.

    • Når jeg en sjelden gang er på kafé, er målet alltid å finne et stille sted. Mao kan jeg ikke være så kresen på hva slags sted det er.
      Det aller viktigste er at jeg kan kose meg i en time. Prioriteringslisten er annerledes enn før, det er i hvert fall sikkert.

    • Hmmm – jeg kan ikke huske å ha sett noen innkalling. Men dette er jo skammelig, jeg skal ta det opp med kollektivet snarest!
      Takk for påminnelsen – og veldig fint at du er innom. 🙂

Legg igjen en kommentar

