Kokk på besøk

Vi har hatt kokk på besøk!
En vaskeekte kokk, som laget nydelig mat til oss. Tre retter, med kamskjell, and og friske bær som hovedingredienser.
Jeg glemte å ta bilder av maten, men jeg garanterer at den både så bra ut, og smakte innmari godt.

Jeg «vant» kokken Daniel på en nettauksjon til inntekt for innsamlingsauksjonen MEandYou.
I tillegg til å støtte auksjonen, var dette en veldig fin anledning til å samle familien til et godt måltid.

Kokkec
Med hvitveis i konjakkglass og bordet fylt med telysestaker i nyanser av blått,grønt og turkis, ble bordet vakkert. Serviettene matchet bare nesten, men jeg er sikker på at min kreative serviettbretting – som ble riktig fint, syns jeg, veide opp for litt fargeskjærings.

Det var så flott av unge Daniel å bidra til innsamlingsauksjonen på denne måten. Han har selv en ME-syk i nær familie, så jeg håper de får vite hvor vellykket dette var. Tusen takk for maten!

4 thoughts on “Kokk på besøk

    • Herlig med egen kokk – men jeg tror faktisk jeg hadde blitt lei av å bare spise sånn mat. Mannens hverdagsmat er ner enn bra nok, han er ganske flink, også! 🙂
      Men; det er noen år siden jeg har vært i stand til å gå på restaurant, så det var en deilig følelse!

  1. Så lurt å støtte opp om M.E. saken samtidig som du får et godt måltid mat! La merke til den auksjonen for en stund siden og syntes det var en flott ide for innsamlingen. Det fine med god mat er at smaken sitter lenge. Og så kom du deg ut på restaurant uten å gå ut.

    • Ja, jeg syns det var en god ide. Det aller fineste er at mannen fikk servert et flott måltid, det er han som lager mat til vanlig.
      Håper å få testet ut en skikkelig restaurant i løpet av sommeren. 🙂

Legg igjen en kommentar

