Sommer summarum

Den kom, viste seg så vidt og forsvant – alt før jeg visste ordet av det.
Hvordan skal jeg da kunne oppsummere, skrive liste opp og side ned om hendelser, opplevelser og det som har hendt?

Enkelt.  Akkurat som sommerværet har vært enkelt (ta alltid med paraply!), er min sommer summarum det samme,  og kan greit leses slik:

* 14 dager på hytta, hvorav 10 mutt putt alene – bare meg og den store stillheten.

* Kort besøk på Maihaugen – kupert terreng, det lille vi fikk sett imponerte ikke. Tidenes flaueste kafé opplevelse; jeg burde nok ha vært turistsjef i området.

* Ute til lunsj – to ganger. Sist gang godt ivaretatt av en fryktelig søt (italiensk?) servitør som skjønte poenget med å dele matretter med mannen. Jeg vil smake på mye når jeg først er ute.

* Har bestemt og nestensnart bestilt nye hyttedører. Lang prosess – har tatt mye tenkekrefter.

* Et kort besøk på H&M. Er litt usikker på hva jeg egentlig fikk kjøpt.

* Tanketomhet. Hjernen har i hvert fall hatt ferie. Jeg aner ikke hvor.

* Kroppen syns det har vært bedre enn i fjor – det har ikke vært så varmt, takk og pris.

* Blåbæra er moden og spises rett fra busken. Jeg er svært fornøyd med egen innsats som blåbærbonde.

* Jeg har fått iPhone av mannen. Ønsket meg, men samvittigheten syns ikke jeg hadde behov for. Men jeg er glad for den, liker den, og strever med å skrive tekstmeldinger på den.

* Vi har fanget våre første brunsnegler. De vakte først oppstyr og grimmaser, men alt blir en vane.

Til slutt et bilde. Av snegler, i hagen, i sommer, tatt med iPhone. Velkommen høst!

4 thoughts on “Sommer summarum

  1. Hei Trude! 🙂

    Velkommen «tilbake» til bloggen. Nå får vi håpe vi får litt skrivekløe allesammen. Det er jo høst ute, dårlig vær, og da trenger vi nye innlegg på bloggene våre. Jeg skal prøve å gjøre mitt når jeg får mer energi men kan jo ikke love når det skjer!

    Veldig flott bilde, forresten. Slike små dingsekameraer som man finner i telefoner er mer enn bra nok når man ikke skal lage store utskrifter. Her sitter vi fortsatt på gamle telefoner men de er jo aldri i bruk så jeg aner ikke om det noen gang blir oppgradert blir iPhone eller noe annet smart på oss.

    Innsatsen din som blåbærbonde liker vi. Den passer veldig fint til formkurven.

    Håper dagen blir fin for deg og din! 🙂

    • Tusen takk, ja det ble en lengre pause enn trodde.
      Nytter ikke presse fram noe; er det tomt, så er det tomt… Men det er hyggelig med små livstegn – om det er lenge stille hos noen, bekymrer jeg meg litt. Derfor var det fint å høre fra deg!

      Det er ikke snakking min telefon blir brukt mest til heller, men jeg digger de enkle bildeappene – får mye gratis, kan man si 😀

Legg igjen en kommentar

