Drømmeløp

I natt har jeg løpt. I drømme, selvfølgelig.
Jeg har ikke løpt fra noe, jeg har ikke løpt for å rekke noe.
Jeg løp fordi det er gøy å løpe, fantastisk å bevege seg.

woman-runningAntagelig deltok jeg i en type konkurranseløp. Løpet foregikk i vakker natur, det var grønt og frodig ute, og solen skinte.
Jeg tror ikke jeg vant, for underveis skjer det som ofte skjer i en drøm – det dukker opp ting som må gjøres, mennesker man skal snakke med, hendelser som styrer deg i en annen retning enn du først hadde tenkt.
Akkurat som i det våkne liv.

Da jeg våknet kjente jeg at jeg smilte. Drømmen var god, jeg kunne tenkt meg og vært der en stund til. For i natt har jeg truffet mennesker jeg ikke har sett på mange år.

Før jeg stod opp ble jeg liggende en lang stund å tenke på drømmen. Bildene ble uklare etterhvert, men den gode følelsen ble værende i kroppen.

Jeg vet årsaken til at dette ble nattens hovedtema.
I en av gårsdagens nettaviser var det en artikkel om en supersprek dame, Oline, som nå, i en alder av 70, skulle delta i nok et 24-timers løp på Bislett Stadion. Hun startet ikke å løpe før hun 55…

Jeg savner å bli så god og sliten som man bare kan bli etter fysisk aktivitet. Savner å bevege meg uten å bli sykere av det. Tenk å kunne bevege seg og gjøre hva man vil, uten at det mange dager etter kjennes ut som jeg har gått 10 runder i ringen med Cecilia Brækhus.

Enda en stund må jeg nøye  meg med å drømme om det. Men jeg har ikke altfor mange år igjen til femogfemti, så det er noen som snarlig må gi forskningsmidler slik at noen andre får forsket.
Det er ikke bare jeg som har det travelt.

4 thoughts on “Drømmeløp

  1. Det var en fin drøm, Trude. Og drømmebildet er på plass! 🙂

    Slike drømmer er jo et godt argument for at M.E. ikke har noe med depresjon å gjøre. Vi ikke bare ØNSKER å leve normalt og gjøre noe vi til og med DRØMMER om det! Det er ikke viljen det står på. Tvert i mot.

    Sender gode tanker i alle retninger fra oss to! 🙂

    • Beklager sent svar – det har jo vært andre ting som har tatt en del plass og oppmerksomhet siste uka.
      Jeg er så enig, og har sagt det så lenge jeg har vært syk: det har aldri, og kommer aldri, til å stå på viljen. Depresjon har jeg ikke sett noe til…
      Det er ikke første gang jeg i drømme lever det livet jeg hadde før. Og jeg kommer helt sikkert til å fortsette – det er en del av håpet! 🙂

      Takk for gode tanker, jeg sender dobbelt så mange i retur. 🙂

Legg igjen en kommentar

