Se, hun hekler!

Moren min sa da hun var på besøk for noen uker siden: – så koselig å se at det ligger strikketøy i sofaen, det er lenge siden sist!
Hun har helt rett – i mange år har garn, strikkepinner og heklenåler nesten vært et fremmedord. Jeg har prøvd meg på små prosjekter, men formen har sjelden vært god lenge nok til at jeg har klart å fullføre.

De siste ukene har jeg orket t å pusle litt. Jeg, som alltid har vært omgitt av garn og prosjekter, opplevde da jeg ble syk at jeg ikke lenger greide å lese en oppskrift. Etterhvert klarte jeg ikke å holde strikkepinner eller heklekrok.
Strikking blir fremdeles for tungt – bevegelsene blir for kraftige på et hvis. Men hekling går – i små og kontrollerte mengder.

Hekling

Min nye bestevenn heter YouTube – jeg ante ikke hvilke skatter som skjuler seg der. Hundrevis av instruksjonsvideoer om forskjellige hekleteknikker, mønstre og oppskrifter. Skjønner jeg det ikke, er det bare å spille av en gang til. Learning by seeing; bedre blir det ikke for mitt hode, iallefall.

Resultatet så langt, er en lue til meg selv, den er utrolig god å ha på, men hvordan garnet, som er en blanding av ull og bomull vil oppføre seg etterhvert, vet jeg ikke. Jeg har også heklet tre tubeskjerf – det blir noen hjemmelagde gaver i år 🙂
For å feire at jeg virkelig har produsert noe, har jeg bestilt lekre vevde navnebånd.
Det skal syns at det er jeg som har laget dette, jeg er glad og stolt og ikke beskjeden i det hele tatt!

6 thoughts on “Se, hun hekler!

  1. Det der var jo helt utrolig fint! Likte «logoen» din. Tror sannelig det kan bli et eget varemerke, i hvert fall her i bloggverdenen. 🙂 Fine, myke, pastellfarger som jeg også liker veldig godt. Man trenger noe som er mykt i både stoff og fargevalg og som matcher energinivået.

    Og så har kjøttmeisen kommet til den nye foringsplassen! De er koselig gjester selv om de kan krangle litt mer hverandre innimellom.

    Håper energien er bra! 🙂

    • Haha, ja varemerke hadde vært stas, Johnny! Fargen på lua kler meg, det rosa og det lyseblå skjerfet har altfor kalde farger for meg, men skal få varme et par små nieser 🙂

      Vi har droppet fuglemating en stund – hundene tar gjerne en jakt. Men nå har vi funnet en mere skjermet plass, som jeg i tillegg ser fra dagsenga 🙂 Vinnvinn!

Legg igjen en kommentar